Multi au incercat sa remedieze singuri problemele insa au dat imediat peste altele: plafoanele autovehiculelor mai vechi - in special cele de productie germana (Opel Astra, Golf3, etc) - sunt predispuse la dezlipire accidentala in contact cu detregentii (cei alcalini fiind cei mai utilizati, din pacate) sau chiar numai cu apa. Aceasta din cauza unor curatari anterioare defectuoase, imbatranirii naturale a materialelor, tipului de adeziv utilizat si a tesaturii foarte subtiri.
Din fericire s-a renuntat treptat la adezivii de generatie mai veche iar noile pavilioane sunt mult mai rezistente la factorii de mediu (in special umiditate), abrazivitate si detergenti. Restaurarea celor deteriorate, se poate face cu adezivi speciali. Curatarea plafoanele mucegaite necesita operatiuni minutioase, timp indelungat si nu intotdeauna un rezultat pe masura muncii depuse.
In ceea ce priveste curatarea pavilioanelor, Hermann Cleaning utilizeaza lavete si un detergent special cu pH neutru insa sunt intalnite in practica altora si diverse metode precum:
- Tornador Classic Z-010 sau Black Z-020
Dezavantaje:
-dispozitivul necesita un compresor de aer, zgomotos de obicei;
-se stropeste foarte mult in interiorul masinii, unele repere sensibile trebuind a fi protejate cu folie;
-obligatoriu masca si ochelari de protectie adecvati;
-pret destul de mare, de peste 100 euro
-necesita intretinere regulata, piese de schimb
Despre avantajele Tornador, fanii acestuia pot veni cu argumente.
-aspirator cu abur (umed sau uscat) intensificat la 120-160C (preturi aparat de la 500euro) sau aspirator cu injectie extractie(preturi de la 250euro); posibil sa aiba loc dezlipiri accidentale, slabiri ale substratului datorate detergentilor utilizati. Nu toate pavilioanele se preteaza acestor operatiuni.
-buretei speciali, umectati cu detergenti specifici; un astfel de kit costa putin peste 20 USD in USA
A se evita utilizarea:
-periilor medii sau dure, ce pot scamosa materialul;
-spray-urilor cu spuma, indiferent de producator; aceastea vor lasa reziduuri in material iar in conditii de umiditate petele vor reapare;
-detergentilor profesionali fara pH neutru; in timp, nelimpeziti, reziduuri de la acestia vor slabi atat fibra cat si substratul pe care este lipit prin presare materialul; vor lasa deasemenea urme de uscare, in special cand materialul a fost extrem de imbibat sau cand substratul este foarte absorbant:
-detergentilor din comert, gen Biocarpet, Vanish, etc. Cu certitudine nu vor da rezultatele scontate, vor dezlipi sau imbacsi materialul iar curatarea urmelor lasate de acestia va fi ulterior foarte dificila.
Alternativele utilizatorului obisnuit:
-puteti lucra pe cont propriu, insa alegeti-va un kit dedicat;
-puteti opta pt o spalatorie de cartier, insa intrebati-i de procedeele/ustensilele si detergentii utilizati, despre acordarea unei garantii scrise care sa acopere eventuale pagube ce pot merge pana la inlocuirea plafonului;
-puteti apela la un detailer profesionist; in imaginile de mai jos va prezentam drept exemplu o secventa din timpul si una de la sfarsitul curatarii unui plafon de Peugeot 407, lucrare efectuata de catre Hermann Cleaning AD din Cluj Napoca, tel.0758.87.81.87, email hermanncleaning@gmail.com. Tarifele pt.curatarea in siguranta a unui plafon, variaza intre 30 de lei la un Logan si 60 de lei la un SUV.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu